Κάθε social media marketing στρατηγική ξεκινάει με τον σωστό καθορισμό του κοινού που θέλεις να προσεγγίσεις. Ακόμα κι αν ακολουθείς πιστά όλες τις τελευταίες τάσεις που κυριαρχούν στα κοινωνικά δίκτυα, χωρίς σωστή τμηματοποίηση του κοινού, δεν θα δεις αποτελέσματα. Έτσι, αν έχεις σκοπό να χρησιμοποιήσεις τα Facebook Ads, έχει έρθει η στιγμή να ανακαλύψεις το Facebook Lookalike Audience. Αυτό το εργαλείο είναι εξαιρετικά χρήσιμο για να καταφέρεις να προσδιορίσεις ακόμα καλύτερα τους χρήστες που θέλεις να προσεγγίσεις.
Τι είναι το Lookalike Audience
Με το Lookalike Audience, το Facebook πλέον σου επιτρέπει να φτάσεις χρήστες που δεν μπορούσες να στοχεύσεις πριν. Αυτό γίνεται ακόμα πιο σημαντικό τώρα που αναμένουμε την ένταξη των Facebook Shops στην πλατφόρμα.
Πιο συγκεκριμένα, με το Lookalike Audience μπορείς να στοχεύσεις ένα τμήμα το κοινού, με βάση ένα προϋπάρχον τμήμα. Όταν δημιουργείς ένα τέτοιο κοινό, το Facebook προσπαθεί να βρει κοινά στοιχεία ανάμεσα στους χρήστες του αρχικού τμήματος. Στη συνέχεια, στοχεύει από μόνο του καινούργιους χρήστες που μοιράζονται αυτά τα κοινά στοιχεία. Το εργαλείο αυτό είναι πολύ επιτυχημένο, μιας και ο αλγόριθμος του Facebook έχει συγκεντρωμένα πολλά δεδομένα.
Το κοινό που θα χρησιμοποιήσεις ως αρχικό μπορεί να προέρχεται τόσο μέσα από την πλατφόρμα του Facebook, όσο κι έξω από αυτήν. Πιο συγκεκριμένα, έχεις τη δυνατότητα να δημιουργήσεις ένα κοινό που αλληλεπίδρασε με τη σελίδα σου στο Facebook ή στο Instagram. Επίσης, αν έχεις ενεργοποιήσει το Facebook App Event Tracking, μπορείς να δημιουργήσεις ένα τμήμα κοινού με όσους χρήστες εγκατέστησαν την εφαρμογή ή ολοκλήρωσαν κάποια αγορά.
Ωστόσο, δεδομένα μπορείς να εισάγεις και έξω από το Facebook. Πιο αναλυτικά, με τα δεδομένα από το Facebook Pixel μπορείς να εισάγεις δεδομένα από όλους τους χρήστες που επισκέπτονται το e-shop σου. Ακόμα, έχεις την επιλογή να ανεβάσεις τους χρήστες από την mailing list σου σε ένα αρχείο μορφής .csv ή .txt. Τέλος, αν το κρίνεις απαραίτητο, μπορείς να εισάγεις ακόμα και στοιχεία των πελατών σου από το φυσικό σου κατάστημα.
Γιατί το Lookalike Audience είναι Σημαντικό
Το Lookalike Audience είναι ένα πολύ σημαντικό εργαλείο, γιατί σου επιτρέπει να φτάσεις ένα κοινό που δεν σε γνωρίζει. Παρ’ όλα αυτά, αν και κρύο κοινό, έχει τα ίδια χαρακτηριστικά με τους χρήστες που σε ακολουθούν, κι έτσι οι πιθανότητες είναι καλύτερες. Εφόσον υπάρχουν κοινά ενδιαφέροντα, οι χρήστες αυτοί είναι δυνητικοί σου πελάτες. Με τον τρόπο αυτό, μπορείς να ξοδεύεις το budget των Facebook Ads πολύ πιο αποδοτικά.
Πώς να Δημιουργήσεις ένα
Η δημιουργία ενός Lookalike Audience στο Facebook είναι αρκετά απλή. Παρακάτω θα βρεις οδηγίες για το πώς να δημιουργήσεις ένα βήμα-βήμα:
- Πήγαινε στην αρχική οθόνη του Facebook Ads Manager κι από εκεί επίλεξε το Audiences.
- Κάνε κλικ στην επιλογή Create Audience και στη συνέχεια Lookalike Audience.
- Στην οθόνη που θα δεις, αρχικά θα πρέπει να προσδιορίσεις το αρχικό σου δείγμα χρηστών. Για αυτό το βήμα, θα πρέπει να θυμάσαι πως το αρχικό σου κοινό θα πρέπει αναγκαστικά να αποτελείται από τουλάχιστον 100 άτομα από την ίδια χώρα.
- Στην συνέχεια, στην ίδια οθόνη, μπορείς να προσδιορίσεις την τοποθεσία στην οποία θέλεις να βρίσκεται το Lookalike Audience. Η επιλογή αυτή σου εγγυάται ακόμα καλύτερα αποτελέσματα.
- Παρακάτω, στην ίδια οθόνη, πρέπει να συμπληρώσεις το μέγεθος του κοινού που θέλεις. Όσο πιο μικρό είναι το νούμερο, τόσο περισσότερες ομοιότητες θα έχει με το αρχικό κοινό. Όπως και στη δημιουργία διαφημίσεων, το Facebook θα σου δώσει μια εκτίμηση του αριθμού των χρηστών που θα φτάσεις. Το Lookalike Audience σου θα είναι έτοιμο μετά από 6-24 ώρες. Ωστόσο, μέχρι τότε, μπορείς να δημιουργήσεις τη διαφήμισή σου.
- Όταν η διαφήμιση είναι έτοιμη, βρες το Lookalike Audience στο Facebook Ads Manager > Tools > Audiences. Κάνε κλικ στο Lookalike Audience και μετά στο Create Ad.
Το Lookalike Audience είναι ένα εργαλείο που πρέπει να αξιοποιήσεις.
Συμπλήρωσε τη φόρμα για να αφήσεις τους ειδικούς της SocialMe να απογειώσουν την επιχείρησή σου.