Πάνω από το 70% των online customers απογοητεύονται από τις ιστοσελίδες και τις διαφημίσεις, που λαμβάνουν, καθώς δεν υπάρχει κάποιο Personalized Marketing Strategy. Ο κόσμος των social media βομβαρδίζεται από μια τεράστια μάζα διαφημίσεων. Οι χρήστες ενοχλούνται από διαφημίσεις, που δεν έχουν καμία σχέση με τα ενδιαφέροντά τους. Συχνά μάλιστα, αυτό καταλήγει ακόμα και σε αρνητικά αποτελέσματα για τη διαφημιζόμενη εταιρεία.
Μια Personalized Marketing Strategy σε βοηθάει, να προσαρμόσεις τα διαφημιστικά σου μηνύματα, εντοπίζοντας τα μοναδικά χαρακτηριστικά και τις ανάγκες των πελατών σου. Το Personalized Marketing μπορεί να πάρει πολλές μορφές και να εφαρμοστεί με ποικίλους τρόπους. Μερικά μέσα, για να επιτευχθεί αυτό, είναι τα μηνύματα και το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σου, eBooks, webinars, emails και φυσικά, τα social media.
Ακολουθεί μια ανάλυση, για το πώς μπορείς να αναπτύξεις μια Personalized Marketing Strategy.
Βήμα πρώτο: Σχεδιασμός
Απάντησε στις εξής ερωτήσεις, για να μπορέσεις να σχεδιάσεις μια αποτελεσματική στρατηγική:
- Ποιο μήνυμα θέλω να επικοινωνεί το Brand μου;
- Ποια/ες ενέργειες των πελατών μου θέλω να ενεργοποιήσω (επαναλαμβανόμενες επισκέψεις, αύξηση εμπιστοσύνης, περισσότερες αγορές κλπ.);
- Ποια μέσα και εργαλεία marketing διαθέτω ή μπορώ να δημιουργήσω;
- Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα της στρατηγικής μου;
- Έχω αρκετούς πόρους, για να πετύχω τους στόχους μου (άτομα, χρήματα, χρόνος, συνεργάτες κλπ.);
Βήμα δεύτερο: Μέθοδοι συλλογής δεδομένων
Σε αυτό το στάδιο θέλεις να συλλέξεις δεδομένα από το κοινό σου. Μερικοί τρόποι, για να ερευνήσεις το κοινό σου, είναι οι εξής:
- Έρευνες και ερωτηματολόγια
- Άτυπες συζητήσεις
- Τυπικές ομάδες εστίασης
- Ανώνυμη ανατροφοδότηση (Feedback), μέσω email ή ιστοσελίδας
- Σχόλια, αλληλεπιδράσεις και αξιολογήσεις στα SocialMedia
Προσπάθησε να συγκεντρώσεις όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες από τους υπάρχοντες και τους πιθανούς πελάτες σου. Μία ή δύο ερωτήσεις μπορεί να είναι πιο εποικοδομητικές, απ΄ ότι μια μακροσκελής έρευνα.
Βήμα τρίτο: Επιλογή τακτικής Marketing
Εδώ είναι μερικές από τις μεθόδους marketing, που μπορείς να επιλέξεις:
Στείλε emails ως φυσικό πρόσωπο, όχι ως απρόσωπο Brand.
Τα emails είναι ένας από τους ευκολότερους τρόπους, για να ξεκινήσεις με την εξατομίκευση. Αντί στη θέση του αποστολέα να βρίσκεται το όνομα της εταιρείας σου, μπορείς να επιλέξεις κάτι πιο προσωπικό. Για παράδειγμα, μπορείς να στείλεις email από ένα άτομα, που δουλεύει στην ομάδα του marketing ή της εξυπηρέτησης. Εάν χρησιμοποιείς έτοιμα πρότυπα, φρόντισε να μη μοιάζουν με τυποποιημένα σχέδια, που παρέχουν εργαλεία marketing. Θέλεις τα emails, που θα στείλεις, να μοιάζουν αυθεντικά και προσωποποιημένα.
Χρησιμοποίησε εργαλεία αυτοματοποιημένου marketing
Αν κάποιος χρήστης κατεβάσει ένα eBook, που εστιάζει σε ένα συγκεκριμένο θέμα, αυτόματα κατηγοριοποιείται σε ξεχωριστή email list. Έπειτα, αυτόματα του αποστέλλεται μια σειρά από εξατομικευμένα emails, σχετικά με τις ανάγκες που έχει.
Αξιοποίησε το όνομα του παραλήπτη στην προσφώνηση του email σου
Μια εξαιρετική μέθοδος εξατομίκευσης είναι να αρχίζεις ένα email με το όνομα του παραλήπτη. Αυτό μπορείς να το πετύχεις μέσα από εργαλεία email marketing. Συγκεκριμένα, έπειτα από την προσφώνηση “Αγαπητέ πελάτη”, που μπορεί να έχεις, ακολουθεί και το όνομά του, γράφοντας “[FirstName]”. Μάλιστα, δε χρειάζεται καν να το γράφεις χειροκίνητα. Αν ο χρήστης έχει δώσει το όνομα του π.χ. όταν κατεβάσει έναν οδηγό (guidebook), τότε αυτόματα μπορείς να τραβάς το όνομα του και να το χρησιμοποιείς στα emails, που θα στείλεις.
Δημιουργία περιεχομένου, που βασίζεται σε μια Persona
Όταν ξεκινάς μια Personalized Marketing Strategy – η δημιουργία περιεχομένου, που βασίζεται σε μία Buyer Persona – είναι απαραίτητη. Τα μηνύματα που προωθείς δεν απευθύνονται και δεν ταιριάζουν σε όλους. Η Buyer Persona τμηματοποιεί το κοινό σου και σε βοηθάει να προσαρμόσεις τα μηνύματά σου. Αν δε γνωρίζεις τι είναι η Buyer Persona, σου συνιστούμε να διαβάσεις το άρθρο μας: Πώς να ψάξεις τον ιδανικό Πελάτη και να αυξήσεις τις πωλήσεις σου;
Όπως καταλαβαίνεις, μια Personalized Marketing Strategy απαιτεί προσεκτικό σχεδιασμό και μπορεί να αυξήσει δραματικά τα κέρδη σου. Οι Experts μας είναι εδώ, για να σε βοηθήσουν να την πραγματοποιήσεις.