Τα τελευταία χρόνια είναι δεδομένο ότι πρέπει να έχεις χτίσει μια διαδικτυακή παρουσία για την επιχείρησή σου σε όλα τα social media. Ωστόσο, με τον ανταγωνισμό που υπάρχει ενδεχομένως να μην έχουν την επισκεψιμότητα που θα ήθελες. Αυτό με τη σειρά του οδηγεί σε χαμηλό αριθμό ακολούθων, πράγμα που δεν ευνοεί τη social media marketing στρατηγική σου. Σε αυτή την περίπτωση, ένας social media manager μπορεί να σε καθοδηγήσει με τον καλύτερο τρόπο. Παρ’ όλα αυτά, ακόμα κι αν δεν έχεις έναν, μπορείς να ακολουθήσεις τις παρακάτω συμβουλές.
Δώσε Κίνητρο στο Κοινό σου με Εντυπωσιακές Εικόνες
Το πρώτο πράγμα που πρέπει να καταλάβεις για τα social media είναι ότι κάθε χρήστης με το που ανοίγει μια πλατφόρμα βομβαρδίζεται από αναρτήσεις. Δεν είναι υπερβολή ότι ο ανταγωνισμός είναι σκληρός και μόνο αυτοί με το καλύτερο περιεχόμενο θα επιβιώσουν. Ο ένας τρόπος για να πιάσεις το μάτι του χρήστη είναι να χρησιμοποιείς σε κάθε ανάρτηση κάποιο βίντεο ή εικόνα. Το οπτικό υλικό θα πρέπει να ακολουθεί τις τελευταίες γραφιστικές τάσεις και να ξεχωρίζει. Μια τέτοια εικόνα θα κάνει το χρήστη να σταματήσει την κύλιση στην αρχική σελίδα του Facebook, ή να πατήσει πάνω στη φωτογραφία σου ανάμεσα σε τόσες άλλες στο Instagram.
Κάνε τους Χρήστες να Θέλουν να Μοιράσουν το Περιεχόμενο σου
Παράλληλα με το καλοσχεδιασμένο οπτικό υλικό σου, θα πρέπει να δημιουργείς και υλικό που ο χρήστης θέλει να μοιραστεί με τους φίλους. Αυτό θα αυξήσει το δυνητικό κοινό σου και μπορεί να σου κερδίσει και καινούργιους ακόλουθους. Μια έρευνα στα social media θα σου δείξει το είδος του περιεχομένου που μοιράζεται περισσότερο. Γενικά όμως, όμορφες εικόνες, σοφά λόγια, χιουμοριστικά σκίτσα,ή ακόμα και οπτικοποιημένα δεδομένα και infographics είναι όλα περιεχόμενα που μοιράζονται εύκολα.
Αλληλεπίδρασε με τους Χρήστες
Μια εξίσου σημαντική ενέργεια που δεν πρέπει να αμελείς είναι η αλληλεπίδραση με το κοινό σου. Διάβαζε όλα τα σχόλια που γίνονται κάτω από το περιεχόμενό σου, απάντησε σε όσα χρειάζεται και κάνε like σε όλα τα υπόλοιπα. Επίσης, μην αφήνεις το inbox σου να γεμίζει με αναπάντητα μηνύματα. Οι χρήστες πλέον περιμένουν απάντηση σε λίγα μόλις λεπτά. Αν η εντύπωση που τους δίνεις είναι αρνητική, δεν θα επιστρέψουν στη σελίδα σου. Σε αυτό, θα σε βοηθήσει πολύ η χρήση του AI και των chatbot που σου επιτρέπουν να απαντάς άμεσα σε κάθε μήνυμα.
Υιοθέτησε ένα Social Media Calendar
Το πιο σημαντικό κομμάτι όμως από όλη αυτή τη λίστα είναι η δημιουργία ενός social media calendar. Όσο πιο συνεπής είσαι στη δημοσίευση περιεχομένου, τόσο καλύτερα αποτελέσματα θα δεις στην επισκεψιμότητα των κοινωνικών σου δικτύων. Ακόμα κι αν ξεκινήσεις να βλέπεις διαφορά στα metrics δεν θα πρέπει να χαλαρώσεις το πρόγραμμά σου. Για την πιο αποδοτική δημιουργία του social media calendar σου θα πρέπει να εντοπίσεις πόσες αναρτήσεις θα πρέπει να κάνεις κάθε μέρα. Για παράδειγμα, στο Facebook μπορεί να χρειάζεται να δημοσιεύσεις 3-10 αναρτήσεις την εβδομάδα, ενώ στο Twitter να χρειάζεται να δημοσιεύεις 5 αναρτήσεις την ημέρα.
Μελέτησε τους Ανταγωνιστές σου
Κάθε φορά που θέλεις να σχεδιάσεις μια στρατηγική, είναι καλό να μελετάς τις κινήσεις και τις τακτικές που χρησιμοποιούν οι ανταγωνιστές σου. Μιας και βρίσκονται στην ίδια βιομηχανία με σένα, έχουν πάνω-κάτω το ίδιο κοινό με την επιχείρησή σου. Έτσι, μπορείς να πάρεις έμπνευση για το είδος του περιεχομένου που δημοσιεύουν αλλά ακόμα και για τη συχνότητα που το κάνουν. Μελετώντας τους ανταγωνιστές σου, μπορείς να εντοπίσεις λάθη που κάνουν ώστε εσύ να τα αποφύγεις.