Το μυστικό ενός επιτυχημένου web design δεν κρύβεται στα γραφικά που θα χρησιμοποιήσεις, ούτε στο περιεχόμενο που θα βάλεις στην ιστοσελίδα σου. Αντιθέτως, βρίσκεται σε όλα τα στοιχεία της διεπαφής, που κάνουν την πλοήγηση απλή και γρήγορη. Στην πραγματικότητα, μια αποτελεσματική ιστοσελίδα είναι αυτή, που δε χρειάζεται να σκεφτείς τι πρέπει να κάνεις. Για παράδειγμα, σε μια καλοσχεδιασμένη σελίδα προϊόντος γνωρίζεις διαισθητικά πώς θα προχωρήσεις στην αγορά, χωρίς να μπερδευτείς για τη διαδικασία.
Έτσι, ο ρόλος της διεπαφής αποκτά ιδιαίτερη σημασία. Σε αυτό το άρθρο, θα ανακαλύψεις τι θα κάνει το web design σου να ξεχωρίσει, δημιουργώντας μια ιστοσελίδα, όπου ο χρήστης θα κάνει αυτό που αναζητά.
Τι Περιλαμβάνει μια Διεπαφή;
Κάθε εργαλείο με το οποίο αλληλεπιδρά ένας χρήστης είναι μια διεπαφή. Μερικά παραδείγματα διεπαφών είναι οι ιστοσελίδες, αλλά και οι εφαρμογές για κινητά τηλέφωνα και tablets.
Ο σχεδιασμός μια διεπαφής στοχεύει στο να παρέχει την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη, τόσο αισθητικά όσο και πρακτικά. Είναι τόσο σημαντική διαδικασία που ο λάθος σχεδιασμός μπορεί να καταστήσει ολόκληρη την ιστοσελίδα δύσχρηστη. Για αυτό το λόγο, το UX design και η ευχρηστία έχουν κεντρικό ρόλο.
Συνοπτικά, τα στοιχεία που απαρτίζουν τη διεπαφή χωρίζονται σε δύο κατηγορίες. Από τη μία πλευρά, είναι η αρχιτεκτονική της ιστοσελίδας και η πλοήγηση που επηρεάζουν άμεσα τη λειτουργία της σελίδας. Από την άλλα πλευρά, είναι τα γραφικά στοιχεία της, δηλαδή τα κουμπιά, τα εικονίδια, και οι γραμματοσειρές.
Ποια Είναι τα Επιθυμητά Αποτελέσματα;
Γνωρίζεις ήδη πως το αποτελεσματικό web design πρέπει να έχει ένα σαφή στόχο για το τελικό αποτέλεσμα. Έτσι, και για το σχεδιασμό μιας διεπαφής, θα πρέπει να γνωρίζεις τι προσπαθείς να πετύχεις. Οι βασικοί στόχοι για αυτήν τη διαδικασία είναι οι παρακάτω:
- Προσφέρει μια ομαλή πλοήγηση στους χρήστες,
- Λαμβάνει υπόψη τις ανάγκες που ενδεχομένως έχουν οι διαφορετικοί χρήστες,
- Είναι καλαίσθητη, χωρίς να αποσπά την προσοχή των επισκεπτών της,
- Το προϊόντα και οι υπηρεσίες βρίσκονται στο επίκεντρο, επιτρέποντας στους χρήστες να τα εντοπίσουν εύκολα.
Τεχνικές για τη Βελτιστοποίηση της Διεπαφής
Αν ακολουθήσεις τις τεχνικές για επιτυχημένο web design, θα σχεδιάσεις μια αποτελεσματική διεπαφή. Μερικά ακόμα μυστικά για να καταφέρεις να φτάσεις στο επιθυμητό αποτέλεσμα είναι τα παρακάτω:
#1 Συνοχή σε Όλες τις Σελίδες
Η συνοχή είναι ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία που πρέπει να έχει ο σχεδιασμός μιας διεπαφής. Η ιστοσελίδα σου αποτελείται από διαφορετικές σελίδες, και κάθε μία από αυτές, πρέπει να συμβάλλει στο γενικό σύνολο. Ο χρήστης πρέπει ανά πάσα στιγμή να γνωρίζει πού βρίσκεται με μια μόνο ματιά. Μη συνεκτικές ιστοσελίδες προκαλούν σύγχυση, πράγμα που οδηγεί τους επισκέπτες στο να τις εγκαταλείψουν.
#2 Οπτική Ιεραρχία
Η οπτική ιεραρχία αφορά τον τρόπο που είναι τοποθετημένα τα στοιχεία μέσα στη διεπαφή. Πιο συγκεκριμένα, τα στοιχεία πρέπει να εμφανίζονται στην οθόνη με τρόπο που έχει μια λογική συνέχεια. Ο τελικός σκοπός είναι να οδηγείς το χρήστη εκεί που θέλει να φτάσει, χωρίς να χρειαστεί να επισκεφτεί όλες τις επιμέρους σελίδες.
#3 Απλοποίηση των Εργασιών
Ένα βασικό κομμάτι που επηρεάζει την ευχρηστία κάθε διεπαφής είναι η διαδικασία που απαιτείται για την ολοκλήρωση μιας εργασίας. Η διαδικασία αυτή πρέπει να είναι απλή, γρήγορη, και κατανοητή. Αν, για παράδειγμα, έχεις e-shop και η διαδικασία του checkout είναι πολύπλοκη, τότε θα παρατηρήσεις μεγάλη εγκατάλειψη του καλαθιού των αγορών. Σε αυτήν την περίπτωση, θα πρέπει να ελέγξεις τα βήματα για την ολοκλήρωση της παραγγελίας και να αφαιρέσεις όλα τα περιττά.
#4 Ο Χρήστης Έχει τον Έλεγχο
Τέλος, το μόνο πράγμα που πρέπει να έχεις στο μυαλό σου κατά τον σχεδιασμό μιας διεπαφής είναι πως ο χρήστης έχει τον έλεγχο. Με τις διαφημίσεις και τις landing pages, δε μπορείς να γνωρίζεις από πού θα έρθει ο χρήστης στην ιστοσελίδα σου. Για το λόγο αυτό, θα πρέπει να του παρέχεις την ίδια εμπειρία, ανεξάρτητα από τη διαδρομή που θα ακολουθήσει.
Ο σχεδιασμός μιας αποτελεσματικής διεπαφής είναι μια πρόκληση. Συμπλήρωσε τη φόρμα, για να αφήσεις τους ειδικούς της SocialMe να τον αναλάβουν.