Το περασμένο έτος σημειώθηκε μεγάλη ανάπτυξη και ιδιαίτερες καινοτομίες στα social media για τα Brands. Είχαμε νέες μορφές περιεχομένου και πολλά νέα χαρακτηριστικά, που είχαν σκοπό την ενδυνάμωση της αλληλεπίδρασης μεταξύ πελατών και brands. Για τους Marketers πλέον τα social media έχουν γίνει αναπόσπαστο κομμάτι στη στρατηγική μιας επιχείρησης.
Για αυτό το λόγο στα επόμενα άρθρα θα δούμε τα κορυφαία χαρακτηριστικά των social media για το 2020, που μπορεί να επηρεάσουν σημαντικά την επιχείρηση σου. Σε αυτό το άρθρο θα αναλύσουμε τα κορυφαία χαρακτηριστικά του Facebook.
Facebook Groups
Τα τελευταία χρόνια, το Facebook πιέζει σκληρά, για να ενισχύσει τη δυναμικότητα των groups, προωθώντας το σε Brands και Publishers. Το 2017 και με μια σειρά ρυθμίσεων και νέων εργαλείων, ειδικά για τους δημιουργούς των Groups, άρχισαν να κερδίζουν σημαντικό έδαφος. Αργότερα, τον Ιούλιο του 2018, το Facebook δημιούργησε το Party Watch, για όλα τα Groups. Πρόκειται για ένα εργαλείο που επιτρέπει σε πολλούς χρήστες να παρακολουθούν και να σχολιάζουν ταυτόχρονα το ίδιο βίντεο στο Facebook. Τον επόμενο μήνα, το Facebook άνοιξε το pixel των διαφημίσεών του σε έναν περιορισμένο αριθμό Groups και δήλωσε ότι σχεδιάζει ευρύτερη ανάπτυξη στις επόμενες εβδομάδες.
Δεν αποτέλεσε έκπληξη λοιπόν, το γεγονός ότι στις αρχές του 2019 το Facebook ανακοίνωσε ότι θα έκανε τα Groups τον πυρήνα της πλατφόρμας του. Μετά τον επανασχεδιασμό του περιβάλλοντος των groups και με την εισαγωγή νέων χαρακτηριστικών, τα Facebook groups είδαν τεράστια αύξηση το 2019. Σε αυτό βοήθησε ότι οι χρήστες άρχισαν να δημιουργούν forum, στα οποία μπορούσαν να ανακαλύψουν πιο εύκολα σχετικό περιεχόμενο. Πλέον, έχεις μια εξατομικευμένη ροή δραστηριότητας (feed) απ’ όλες τις ομάδες που ανήκες. Επίσης, έχεις τη δυνατότητα να βρίσκεις γρηγορότερα σχετικά ενδιαφέροντα Group.
Τα Facebook groups συνίστανται σε Brands, που είναι πρόθυμα να επενδύσουν χρόνο και προσπάθεια με σκοπό να οικοδομήσουν μια νέα κοινότητα, μέσω της πλατφόρμας. Πέρα όμως, από την πολύ σημαντική αλληλεπίδραση, που προσφέρουν τα group, δίνουν τη δυνατότητα στα Brands να προωθήσουν υπηρεσίες, προϊόντα κλπ., μέσω των διαλόγων, που εμφανίζονται στα χρονολόγια των μελών.
Messenger Ads
Το Facebook ξεκίνησε τις διαφημίσεις στο Messenger από το 2016, αλλά το εργαλείο πρόκειται να απογειωθεί το 2020. Έπειτα από μια σειρά αναβαθμίσεων και βελτιώσεων, που έχει υποβληθεί, σε συνδυασμό με την τάση του personalized marketing, αναμένεται να το καταστήσουν πολύτιμο κανάλι διαφήμισης. Τα Messenger Ads λειτουργούν όπως οι υπόλοιπες διαφημίσεις του Facebook. Το καλύτερο στην όλη υπόθεση είναι ότι τα Brands μπορούν να χρησιμοποιήσουν το ίδιο διαφημιστικό κείμενο για το Messenger, που χρησιμοποιείται ήδη για το Facebook και το Instagram. Το κοινό θα βλέπει αυτές τις διαφημίσεις στην καρτέλα “Συνομιλίες” του Messenger. Όταν ένας χρήστης κάνει κλικ σε μια διαφήμιση, θα αποστέλλεται σε μια λεπτομερή προβολή μέσα στο Messenger. Εκεί θα παροτρύνεται ο χρήστης να πατήσει κάποιο συγκεκριμένο CTA. Το CTA θα τον μεταφέρει στον προορισμό, που επέλεξε κατά τη δημιουργία των διαφημίσεων. Ο προορισμός μπορεί να είναι ένας ιστότοπος, ένα application ή ακόμα και μια συνομιλία με την επιχείρηση.
Instant Experience ads
Παλαιότερα αυτός ο τύπος διαφήμισης ήταν γνωστός ως canvas ads. Αυτές οι διαφημίσεις είναι ειδικά διαμορφωμένες για κινητά, καλύπτουν πλήρως την οθόνη του χρήστη και φορτώνονται ταχύτατα. Σχεδιασμένες ώστε να τραβούν την προσοχή του κοινού, πρόκειται να αυξηθούν το 2020, λόγω της αύξησης των mobile users. Μέσα του Instant Experience, οι χρήστες μπορούν να παρακολουθήσουν μαγικά βίντεο και φωτογραφίες, να περιηγηθούν σε carousels και να εξερευνήσουν lifestyle εικόνες, με ετικέτες προϊόντων. Όλα σε μία εμπειρία διαφήμισης. Το περασμένο έτος το Facebook πρόσθεσε επίσης, νέες μετρήσεις για το Instant Experience στο Ads Manager: Instant Experiences Clicks to Open, Instant Experiences Clicks to Start and Instant Experiences Outbound Clicks. Οι νέες μετρήσεις παρέχουν στους διαφημιζόμενους περισσότερη γνώση των βασικών σημείων “drop-off”, μέσα σε μια διαφήμιση. Όλα αυτά είναι διαθέσιμα σε καμπάνιες, που εφαρμόζουν Instant Experience και Lead Ads.
Creator Studio
Ένα από τα κορυφαία και σημαντικά χαρακτηριστικά του Facebook για τη νέα χρονιά θα είναι το Creator Studio. Το Facebook ξεκίνησε αρχικά το Creator Studio το 2018 ως κεντρικό κόμβο για Brands και Marketers, που διαχειρίζονται κυρίως βίντεο. Το 2019, το εργαλείο υποβλήθηκε σε μια σειρά ενημερώσεων και βελτιώσεων. Σκοπός ήταν να γίνει πιο λειτουργικό εργαλείο, συνυφασμένο με τη δημιουργία κερδών για το Brand και τις συνεργαζόμενες εταιρείες. Για παράδειγμα, δημιουργήθηκε ειδική ενότητα επισκόπηση εσόδων και συνολικής διαχείρισης αναρτήσεων σε facebook, Instagram και IGTV. Το ίδιο το εργαλείο δίνει στους Marketers μια ενιαία πλατφόρμα. Μπορούν να δημοσιεύουν, να προγραμματίζουν, να διαχειρίζονται και να μετρούν το περιεχόμενο των αναρτήσεων. Μάλιστα, αυτό ισχύει για όλους τους συνδεδεμένους λογαριασμούς σελίδων, τόσο σε Facebook, όσο και σε Instagram.
Εσύ γνώριζες όλα τα καινούρια χαρακτηριστικά του Facebook, που μπορούν να βοηθήσουν την επιχείρηση σου;
Επικοινώνησε μαζί μας, για να αυξήσεις τα κέρδη σου μέσα από τα Social Media, άμεσα!