Το email marketing είναι μια παγιωμένη στρατηγική marketing, η οποία σου φέρνει σίγουρα αποτελέσματα. Σε αυτό το άρθρο, θα ρίξουμε μια ματιά σε μια συγκεκριμένη τακτική του email marketing, που ονομάζεται drip marketing. Όπως θα δεις παρακάτω, αυτή η τεχνική marketing έχει πλεονεκτήματα που αποδεικνύουν πως πρέπει να το ενσωματώσεις στη στρατηγική σου άμεσα.
Τι Εννοούμε με τον Όρο Drip Marketing
Μια drip marketing καμπάνια αποτελείται από μια σειρά αυτοματοποιημένων email. Η σειρά αυτή θα ενεργοποιηθεί μόνο από τη στιγμή που ο χρήστης θα πραγματοποιήσει μια πράξη. Ένα παράδειγμα μιας drip marketing καμπάνιας που έχεις λάβει κι εσύ, είναι ένα email καλωσορίσματος, το οποίο λαμβάνεις μόλις κάνεις εγγραφή σε ένα newsletter. Έτσι, μπορείς να θέσεις ορισμένες ενέργειες ως το αρχικό σου βήμα και κάθε μία από αυτές να ενεργοποιεί μια σειρά από email.
Η τεχνική αυτή ονομάζεται drip γιατί το κάθε email που λαμβάνει ο παραλήπτης του δίνει μια μικρή πληροφορία. Το επόμενο email του δίνει κάτι παραπάνω, μέχρι να δημιουργηθεί πώληση. Στην ουσία, μια drip marketing καμπάνια δίνει μια μικρή ώθηση στον παραλήπτη να κάνει την αγορά, στο σημείο που φαίνεται πως έχει κολλήσει.
Γιατί να Χρησιμοποιήσεις το Drip Marketing
Ας δούμε όμως, τι πλεονεκτήματα σου προσφέρει το drip marketing και πώς συμβάλλει σε ένα μεγαλύτερο conversion rate.
◦ Δημιουργεί Καινούργια Leads
Είναι γεγονός, πως πολλοί από τους συνδρομητές της mailing list σου δεν είναι έτοιμοι να πραγματοποιήσουν κάποια αγορά. Είναι πιθανό πως δεν γνωρίζουν αρκετά για την επιχείρησή σου ή χρειάζονται περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με αυτό που προσφέρεις. Το drip marketing όμως, μπορεί να προσφέρει σε όλους αυτούς τους συνδρομητές ό,τι χρειάζονται για να αποφασίσουν. Το καλύτερο είναι πως επειδή δεν ακολουθείς μια επιθετική στρατηγική προώθησης, η πώληση στο τέλος της σειράς είναι πιο εγγυημένη.
◦ Έχει υψηλότερο Engagement
Όταν ένας συνδρομητής λάβει ένα email που είναι το αποτέλεσμα κάποια πράξης του, είναι πιο πιθανό να το ανοίξει και να το διαβάσει. Αυτό συμβαίνει, γιατί το email είναι σχετικό με αυτό που ψάχνει, κι έτσι του δίνει αξία.
◦ Ακολουθεί μια Αυτοματοποιημένη Διαδικασία
Όπως τα social media automation, έτσι και το drip marketing μπορεί να σου λύσει τα χέρια. Κάθε καμπάνια ακολουθεί μια προδιαγεγραμμένη σειρά που έχεις θέσει από την αρχή. Ανάλογα με τη συμπεριφορά του παραλήπτη, θα ενεργοποιηθούν και διαφορετικές διαδρομές.
◦ Προωθεί Παρόμοια Προϊόντα
Το drip marketing όμως, μπορεί να χρησιμοποιηθεί και μετά την αρχική αγορά. Ένας από τους μακροχρόνιους στόχους σου είναι να καταφέρεις να κάνεις τους πελάτες σου να επιστρέφουν σε σένα και να πραγματοποιούν περισσότερες αγορές. Με μια τέτοια καμπάνια, μπορείς να τους δείχνεις παρόμοια προϊόντα.
◦ Μπορεί να Αναθερμάνει τους Ανενεργούς Συνδρομητές σου
Μέσα στη mailing list σου, υπάρχουν συνδρομητές που δεν ανοίγουν τα email που τους στέλνεις. Μια λοιπόν, από τις ενέργειες που μπορεί να ενεργοποιήσει μια drip marketing καμπάνια, είναι ο χρόνος για τον οποίο είναι κάποιος ανενεργός. Βέβαια, για να τον πείσεις να ανοίξει το email θα πρέπει να του προσφέρεις κάτι που έχει αξία για αυτόν.
◦ Μπορεί να Πείσει Όσους Εγκατέλειψαν το Καλάθι Αγορών τους
Ένα από τα συχνά προβλήματα ενός e-shop, είναι το ποσοστό εγκατάλειψης του καλαθιού. Σου έχουμε ήδη προτείνει αρκετές τεχνικές για τη μείωση της εγκατάλειψης και το drip marketing αποτελεί ακόμα μία. Με μια τέτοια καμπάνια, μπορείς να υπενθυμίσεις το προϊόν σου και να τονίσεις τα θετικά του. Ακόμα, μπορείς να τους δώσεις ένα παραπάνω κίνητρο με μια αποκλειστική έκπτωση.
Τα Μειονεκτήματά του
Παρόλα τα θετικά που έχει το drip marketing, έχει και ορισμένα μειονεκτήματα. Πιο συγκεκριμένα, αυτά είναι τα ακόλουθα:
◦ Απαιτεί Χρόνο και Δέσμευση
Η ανάπτυξη μιας drip marketing καμπάνιας απαιτεί αρκετό χρόνο και κόπο. Πρέπει να βρεις ποιες ενέργειες του χρήστη να ενεργοποιούν τη διαδικασία και σε ποιο βήμα πρέπει να ολοκληρώνεται.
◦ Η Αυτοματοποιημένη Διαδικασία χρειάζεται πολλές Δοκιμές
Ο αυτοματισμός μπορεί να σου ελευθερώνει χρόνο όταν έχει ολοκληρωθεί, αλλά μέχρι τότε απαιτεί συνεχόμενες δοκιμές. Στην αρχή, τα email μπορεί να μην έχουν καλό open rate, αλλά με τον καιρό θα ανακαλύψεις τι δουλεύει για το κοινό σου.