Η επιτυχία μιας ιστοσελίδας κρίνεται από την επιτυχημένη εφαρμογή του SEO. Ωστόσο, τα αποτελέσματα από αυτές τις τεχνικές αργούν να φανούν. Έτσι, η χρήση των Google Ads είναι ένα απαραίτητο εργαλείο για την αύξηση της επισκεψιμότητας μιας ιστοσελίδας. Τα Google Ads επιτρέπουν την εμφάνιση της ιστοσελίδας σου πάνω από τα οργανικά αποτελέσματα μιας αναζήτησης. Τις περισσότερες φορές αυτό είναι ωφέλιμο για την ιστοσελίδα σου, αν και μπορεί να σου ανεβάσει σημαντικά το κόστος των διαφημίσεων. Αυτό συμβαίνει γιατί τα Google Ads χρεώνονται με βάση τα κλικ που γίνονται. Η λύση για να εκμεταλλευτείς τα θετικά του PPC είναι να δημιουργήσεις μια σωστή στρατηγική αναφορικά με τα αρνητικά Keywords.
Τι είναι τα Αρνητικά Keywords
Μια από τις πιο επιτυχημένες τεχνικές που σου εγγυάται καλύτερα αποτελέσματα είναι αυτή των αρνητικών keywords. Πρόκειται για λέξεις-κλειδιά, όπως τις γνωρίζεις ήδη από τo SEO και το PPC. Η βασική διαφορά τους όμως με τις συμβατικές λέξεις κλειδιά, είναι ότι τα αρνητικά keywords ορίζουν για το ποιες λέξεις ή φράσεις δεν πρέπει να εμφανιστεί η ιστοσελίδα σου.
Για παράδειγμα, αν έχεις ένα e-shop που εμπορεύεται παπούτσια αλλά όχι παπούτσια εργασίας, μπορείς να ορίσεις ως αρνητικό keyword τις λέξεις «γαλότσες», «παπούτσια εργασίας». Με αυτό τον τρόπο, ενημερώνεις τη μηχανή αναζήτησης ότι δεν θέλεις να εμφανιστεί η ιστοσελίδα σου σε χρήστες που κάνουν αυτές τις αναζητήσεις.
Ποια είναι τα Πλεονεκτήματα τους
Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους πρέπει να υιοθετήσεις τα αρνητικά keywords. Ενδεικτικά, τα οφέλη που θα γευτείς από την εφαρμογή τους είναι τα παρακάτω:
Καλύτερη Στόχευση: Οι αρνητικές λέξεις-κλειδιά σου επιτρέπουν να προσεγγίσεις μόνο τους χρήστες που ενδιαφέρονται για την ιστοσελίδα σου. Αποτελούν έναν εύκολο τρόπο για να κάνεις τη στόχευσή σου πιο συγκεκριμένη. Όσο πιο καλά προσδιορίζουν την ιστοσελίδα σου οι λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιείς, τόσο καλύτερα αποτελέσματα θα δεις από το PPC.
Αύξηση του Click–through Rate: Επειδή η στόχευση είναι καλύτερη, θα παρατηρήσεις και διαφορά στο CTR των διαφημίσεων σου. Το κοινό που βλέπει τις διαφημίσεις στην Google είναι σχετικό με την ιστοσελίδα σου κι έτσι θα κάνει κλικ. Φυσικά, θα πρέπει να έχεις φροντίσει να συνοδεύσεις την διαφήμιση με την κατάλληλη landing page.
Αύξηση του Conversion Rate: Σε συνέχεια με το προηγούμενο πλεονέκτημα, με την επιλογή της σωστής landing page, μπορείς να επωφεληθείς και από αυξημένο conversion rate. Εφόσον το κοινό που έχεις στοχεύσει είναι σχετικό με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρεις, το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι να τους πείσεις ώστε να μετατραπούν σε πελάτες σου.
Εξοικονόμηση Χρημάτων: Όλα τα παραπάνω έχουν απώτερο αποτέλεσμα την εξοικονόμηση χρημάτων. Αυτό συμβαίνει γιατί δεν θα χρειάζεται πλέον να πληρώνεις για κλικ που δεν οδηγούν σε πωλήσεις. Αυτό με τη σειρά του θα οδηγήσει και σε αύξηση του ROI των Google Ads σου.
Πώς να Εντοπίσεις Αρνητικά Keywords
Η εύρεση των αρνητικών keywords είναι μια διαδικασία παρόμοια με αυτή των συμβατικών keyword. Για την ακρίβεια, μπορείς να την πραγματοποιήσεις παράλληλα. Έτσι, όταν γράφεις τις λέξεις που θα χρησιμοποιήσεις για μια καμπάνια, σημείωσε την ίδια στιγμή και όλες τις σχετικές λέξεις που θα μπουν στα αρνητικά keyword.
Μια πολύ καλή τεχνική για να εντοπίσεις αρνητικά keywords είναι να ρίξεις μια ματιά στο search term report, που θα βρεις στο λογαριασμό σου για τα Google Ads. Μέσα σε αυτή την αναφορά θα βρεις όλες τις λέξεις κλειδιά που έφεραν τη διαφήμισή σου σε χρήστες. Αν παρατηρήσεις πως μερικές από αυτές τις αναζητήσεις είχαν αρκετά impression και κλικ αλλά καθόλου conversion, τότε μάλλον πρέπει να μπουν στις αρνητικές λέξεις κλειδιά.
Ο σωστός συνδυασμός του SEO και του PPC θα φέρουν την ιστοσελίδα σου μπροστά σε όλους τους ενδιαφερόμενους χρήστες. Τα αρνητικά keywords είναι ένα εργαλείο που θα ενισχύσει τις προσπάθειές σου.