Το lead generation αποτελεί μια από τις πιο δημοφιλείς στρατηγικές marketing. Πράγματι, το lead generation έχει αποδειχθεί ότι είναι μια αποδοτική στρατηγική που μπορεί να εφαρμοστεί σε κάθε είδος εταιρείας. Υπάρχει όμως ένας τρόπος για να πραγματοποιήσεις αυτή τη στρατηγική ακόμα πιο αποτελεσματικά, κι αυτός είναι να την προσαρμόσεις ανάλογα με τη βιομηχανία στην οποία δραστηριοποιείσαι. Ας δούμε λοιπόν πιο αναλυτικά, τι είναι το lead generation και πώς μπορείς να το προσαρμόσεις στη βιομηχανία σου.
Τί είναι το Lead Generation
Το lead generation στην πραγματικότητα είναι η δημιουργία ενδιαφέροντος για το προϊόν ή την υπηρεσία σου. Αυτό δεν προϋποθέτει να έχει γίνει ακόμα πώληση, αλλά είναι απαραίτητη η εκδήλωση ενδιαφέροντος. Για να το πετύχεις αυτό, μπορείς να χρησιμοποιήσεις πολλά εργαλεία, όπως είναι διάφοροι διαγωνισμοί στα social media, μια προσφορά γνωριμίας ή ακόμα και ένα δωρεάν e-book. Σε κάθε περίπτωση όμως, για ένα επιτυχημένο lead generation, θα πρέπει να προσφέρεις κάτι που έχει αξία για το κοινό σου.
Οι πιο συνηθισμένοι τρόποι για να προσεγγίσεις όλους αυτούς τους δυνητικούς πελάτες σου, είναι τα social media, το email marketing ή η δημιουργία μιας ξεχωριστής landing page. Στη συνέχεια, αυτά τα leads θα τα χρησιμοποιήσεις για να χτίσεις διάφορες λίστες newsletter, στις οποίες μπορείς να δοκιμάσεις διάφορες προωθητικές ενέργειες.
Πώς Διαμορφώνεται Ανά Βιομηχανία
Όπως αντιλαμβάνεσαι, η βιομηχανία της κάθε επιχείρησης επηρεάζει και τον τρόπο που πραγματοποιείται το lead generation. Αυτό συμβαίνει, γιατί το κοινό της κάθε μιας έχει εντελώς διαφορετικές ανάγκες. Παρακάτω, έχουμε συγκεντρώσει τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να εφαρμοστεί η στρατηγική αυτή σε μερικές από τις πιο κοινές βιομηχανίες.
Καταστήματα Λιανικής Πώλησης
Τα καταστήματα λιανική πώλησης είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση, μιας και η στρατηγική του lead generation, θα πρέπει να εφαρμοστεί τόσο μέσα στο κατάστημα, όσο και διαδικτυακά.
Αρχικά, το lead generation σε ένα κατάστημα λιανικής ξεκινάει από τη βιτρίνα του. Η εικόνα που δίνει στον περαστικό, θα πρέπει να μπορεί να του τραβάει την προσοχή, ώστε να θέλει να σταματήσει και ίσως να μπει στο κατάστημα. Στη συνέχεια, πρέπει να πραγματοποιούνται δράσεις με τις οποίες ο πελάτης ή ο επισκέπτης να θέλει να δώσει το email ή το τηλέφωνό του στο κατάστημα. Κάτι τέτοιο, μπορεί να γίνει εύκολα με ένα πρόγραμμα επιβράβευσης, όπου κάθε καταχωρημένος πελάτης μπορεί να επωφεληθεί από ειδικές προσφορές. Αυτά τα email και οι αριθμοί τηλεφώνων, μπορούν να μπουν σε λίστες, στις οποίες θα πραγματοποιούνται ενέργειες e-mail και SMS marketing.
Παράλληλα, ένα κατάστημα λιανική πώλησης δεν θα πρέπει να αμελεί και τα κοινωνικά του δίκτυα. Με διάφορες αναρτήσεις, instagram stories και facebook live, μπορεί να προωθήσει τα προϊόντα και τις προσφορές του.
E-shops
Τα e-shops, εφόσον έχουν μόνο διαδικτυακή παρουσία, βασίζονται πολύ στο lead generation για να νικήσουν τον ανταγωνισμό τους. Ένας από τους κυριάρχους τρόπους για να γίνει αυτό, είναι με το χτίσιμο μιας μεγάλης κοινότητας μέσα στα social media. Ο πιο συνηθισμένος τρόπος για ένα e-shop να προσελκύσει ακόλουθους, είναι μέσω διάφορων διαγωνισμών, όπου ένα από τα προαπαιτούμενα συμμετοχής, είναι να κάνει like στη σελίδα της επιχείρησης. Όπως και στα καταστήματα λιανικής, έτσι και στα e-shop, τα instagram stories και το facebook live, παρέχουν έναν καλό τρόπο για engagement με το κοινό της επιχείρησης.
Παράλληλα, ενέργειες lead generation μπορούν να πραγματοποιηθούν και μέσα στην ίδια την ιστοσελίδα. Με τα cookies, ο αλγόριθμος θα μπορεί να αναγνωρίσει τους χρήστες που μπαίνουν για πρώτη φορά, κι έτσι να προσφέρει μια έκπτωση γνωριμίας για να κάνει ο χρήστης την πρώτη του αγορά. Αφού γραφτεί ο χρήστης, το email marketing θα αναλάβει τις μελλοντικές προωθητικές ενέργειες.
Εστιατόρια και Cafe
Οι άνθρωποι περνούν αρκετή ώρα μέσα στα κοινωνικά δίκτυα, κι έτσι τα εστιατόρια και τα cafe μπορούν να το εκμεταλλευτούν για να τους ανοίξουν την όρεξη. Για να γίνει αυτό, θα πρέπει να δημοσιεύονται επαγγελματικές και υψηλής ποιότητας φωτογραφίες των πιάτων του εστιατορίου. Ακόμα, με τη χρήση των influencer μπορούν να ανέβουν ποιοτικές αναρτήσεις, που δείχνουν πραγματικούς ανθρώπους να απολαμβάνουν το φαγητό. Τέλος, τα stories και τα live μπορούν να δείξουν την ατμόσφαιρα του χώρου κι έτσι να προσελκύσουν περισσότερο κόσμο.
Το lead generation είναι μια αποτελεσματική στρατηγική που μπορεί να εφαρμοστεί σε όποια βιομηχανία κι αν ανήκει η επιχείρησή σου. Επικοινώνησε με την ομάδα της SocialMe μέσω της παρακάτω φόρμας για να μάθεις με ποιον τρόπο μπορεί να εφαρμοστεί στη δική σου περίπτωση.