Το social media έχουν πλέον κυρίαρχο ρόλο στη ζωή μας. Κάθε δευτερόλεπτο δημοσιεύονται χιλιάδες αναρτήσεις σε κάθε πλατφόρμα. Ανάμεσα σε όλες αυτές τις αναρτήσεις, αρκετοί χρήστες θα αναφέρονται και στην επιχείρησή σου. Αν μέχρι σήμερα είχες την εντύπωση ότι η δουλειά σου στα social media είναι μόνο να δημιουργείς περιεχόμενο, έχει έρθει η στιγμή να γνωρίσεις το social media monitoring. Αν δεν γνωρίζεις τι είναι αυτό και δεν έχεις έναν social media manager για να το αναλάβει, δεν υπάρχει λόγος να ανησυχείς. Σε αυτό το άρθρο, θα σου εξηγήσουμε τι είναι το social media monitoring και πώς μπορείς να το κάνεις.
Τι Είναι το Social Media Monitoring
Το social media monitoring είναι ο έλεγχος όλων των συζητήσεων που πραγματοποιούνται στα social media και αφορούν την επιχείρησή σου και τη βιομηχανία σου. Από τη μία μεριά, μπορείς να εντοπίσεις τα αρνητικά σχόλια που γίνονται για την επιχείρησή σου και να απαντήσεις όσο πιο άμεσα γίνεται. Γνωρίζεις ήδη πως η ταχύτητα στα κοινωνικά δίκτυα είναι σημαντική, μιας και μια ανάρτηση μπορεί να αναμεταδοθεί σε μια μόνο στιγμή.
Από την άλλη μεριά, μπορείς να εντοπίσεις και όλα τα θετικά σχόλια που γίνονται για την επιχείρησή σου. Μέσα από τις αναρτήσεις τους μπορείς να πάρεις ιδέες για να βελτιωθείς αλλά και να μάθεις τι κάνεις ήδη επιτυχημένα. Όλες αυτές οι πληροφορίες θα σε βοηθήσουν μακροπρόθεσμα να δημιουργήσεις περισσότερα leads.
Στρατηγικές Social Media Monitoring
Ας δούμε όμως πιο συγκεκριμένα τι περιλαμβάνει το social media monitoring.
#1 Αναφορές στο Brand σου
Το πρώτο και πιο σημαντικό κομμάτι του social media monitoring είναι ο έλεγχος των αναφορών που γίνονται στην επιχείρησή σου. Θα πρέπει να ελέγχεις τόσο τα tag που γίνονται (@), όσο και τα hashtag (#). Επίσης, μην κάνεις αναζήτηση για την επιχείρησή σου γράμμα προς γράμμα, καθώς είναι συχνό φαινόμενο οι χρήστες να γράψουν το όνομα με κάποιο ορθογραφικό λάθος. Αν παρατηρήσεις έναν μεγάλο αριθμό αναφορών, τότε η στρατηγική σου για τα social media βρίσκεται σε καλό δρόμο. Το συγκεκριμένο κομμάτι του social media monitoring αφορά το social share of voice των analytics σου.
#2 Αναφορές σε Όρους Σχετικούς με το Brand σου
Πέρα όμως από άμεσες αναφορές στην επιχείρησή σου, καλό θα ήταν να ελέγχεις και όρους σχετικούς με το brand και τη βιομηχανία σου. Για παράδειγμα, αν έχεις ένα εστιατόριο τότε μπορείς να ελέγχεις τις φράσεις “εστιατόριο στη Θεσσαλονίκη”, “που μπορώ να φάω καλά”, “το καλύτερο burger”, κλπ. Για να διευκολυνθείς, πολλούς από αυτούς τους όρους μπορείς να τους βρεις ανάμεσα στο keyword σου. Μόλις εντοπίσεις του χρήστες που αναφέρουν τους συγκεκριμένους όρους, μπορείς να ξεκινήσεις να προωθείς την επιχείρησή σου σε αυτούς, κάνοντάς την ελκυστική με εξαιρετικό περιεχόμενο και προσφορές. Ωστόσο, έχε πάντα κατά νου ότι για να πετύχει αυτή η προσπάθειά σου, το περιεχόμενο που στέλνεις θα πρέπει να είναι το καλύτερο δυνατό.
#3 Το γενικό Αίσθημα του Κοινού για το Brand σου
Το αίσθημα του κοινού για το brand σου είναι ο καλύτερος δείκτης για την πορεία της επιχείρησής σου. Αν οι περισσότερες αναφορές που γίνονται στην επιχείρηση είναι σε αρνητικό τόνο, τότε θα πρέπει να βρεις τι φταίει για να το βελτιώσεις. Αν δεν έχεις αρκετές αναφορές σε θετικό τόνο, τότε θα πρέπει να ακολουθήσεις μια στρατηγική για ενίσχυση του brand awareness.
Ένα από τα κομμάτια που μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τους χρήστες είναι να μην απαντάς γρήγορα στις ερωτήσεις τους. Για να γλιτώσεις από αυτό το πρόβλημα, καλό θα ήταν να καθιερώσεις social media automation για τις ώρες που δεν είσαι διαθέσιμος.
#4 Οι Ανταγωνιστές σου
Ακόμα ένα στοιχείο του social media monitoring είναι ο έλεγχος των ανταγωνιστών σου. Μπορείς να μάθεις πολλά από τις επιτυχίες και τις αποτυχίες τους κι έτσι να τελειοποιήσεις τη δική σου στρατηγική.